MIRIAM MORENO SERPA
YOUR STATEMENT:
Este trabajo constituye mi primer proyecto de tipo documental y es el resultado de cuatro años de investigación, preparación, y edición final. Mi intención al reflejar algunos atributos del niño en la Amazonía es la de sugerir ciertos rasgos del carácter del grupo en su totalidad. La vida cotidiana de éste niño sirve entonces para revelar el espacio en el que éste se desempeña y se desarrolla. De aquí emana la antítesis que muestra a un pueblo restaurándose de una vida dura frente a un entorno generoso, diverso, y hermoso. Espero que éste contraste sea el punto de atención que refleje algún aspecto de nuestra condición humana.
This work is my first in the documentary style, and it is the result of four years of investigation, preparation and final editing. When I disclose some attributes of the child in the Amazonía, my purpose is to suggest features of the character of the group in its totality. The daily life of this child, thus, serves to reveal the space where he performs and develops. From this space emerges the antithesis that shows a community, which manages to reinvigorate itself from the harshness of life, in the middle of divers, bountiful and beautiful surroundings. I hope this contrast will be a point of attention that may serve as a reflection of some aspect of the human condition.
THE BLURB
Después de haber capturado diversas imágenes en su querida Lima y en las imponentes realidades de los Andes del Perú, la fotógrafa cruza y se introduce en la selva. Aquí encuentra ella un espacio sublime, rico en su biodiversidad y fértil como fuente perceptiva. Pero aún más importante, ella encuentra al niño, al niño de la selva. Entrelaza su mano en la de él, y se deja llevar por senderos desconocidos. Ella lo ve reír, jugar, y padecer. El contraste de una vida llena de placer paralela a la dureza del trabajo y la supervivencia evoca sentimientos que son mejor expresados en blanco y negro. Las imágenes en Sentires son gratificantes, vibrantes e incisivas.
After the telling experience of capturing images in her dear city, Lima, and the imposing landscapes of the mountains in Perú, the photographer crosses into the jungle. Here she finds a subliminal space, rich in its biodiversity and fertile as a source of insights. But most importantly, she finds the child, the jungle child, and she weaves her hand into his and is taken to places unknown. She sees this child as he laughs, plays, and endures. A life so full of delight in contrast with the harshness of work and survival evokes feelings that are best expressed in black and white. The images in Sentires are charming, vibrant, and incisive.